Jubilarissen VV Ruurlo gehuldigd tijdens algemene leden vergadering 2021

Door: Jan Hendriksen

RUURLO – Tijdens de algemene ledenvergadering van voetbalvereniging Ruurlo werden vorige week traditioneel weer diverse leden gehuldigd voor hun langdurig lidmaatschap. Maar liefst zestig jaar lid zijn Herman Berendsen en Henk Lusink. Hennie Gotink en Gertie Coerman zijn vijftig jaar lid en Edwin Visschers veertig jaar. Vanwege hun 25-jarig lidmaatschap werden door voorzitter Henry Meutstege Jeroen Holtslag, Roelof Vos, André Oltvoort, Hans van der Zaag en Willem Klein Egelink in het zonnetje gezet.

Op voordracht van het bestuur waren de afgelopen maand twee bondsspelden van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond uitgereikt aan Dick Rouwenhorst (zilveren speld) en Henk Mennink (gouden scheidsrechtersspeld).

Voorzitter Henry Meutstege memoreerde tijdens de vergadering dat het een bijzonder jaar is geweest in verband met corona, maar dat iedereen enorm heeft geholpen alles voorspoedig te laten verlopen. “Zodra er weer getraind mocht worden pakte iedereen zijn taken direct weer op. Daarnaast heeft niemand zijn lidmaatschap opgezegd en daar zijn we als club heel blij mee. Het aantal leden loopt zelfs weer langzaam op, er is een gezonde jeugdafdeling en het meiden- en vrouwenvoetbal groeit”, aldus Meutstege. Tot slot stipte de voorzitter het negentigjarig jubileum aan dat volgend jaar eind maart en begin april verenigingsbreed zal worden gevierd.

‘Ik heb enorm genoten van de vele activiteiten’

Aftredende secretaris Ria Steging

Vanuit het bestuur was Henry Meutstege aftredend en herkiesbaar en secretaris Ria Steging aftredend en niet herkiesbaar. Ria Steging bedankte de VV Ruurlo voor de hele fijne tijd die ze heeft gehad bij de club. Op dit moment is er nog geen nieuwe secretaris gevonden dus tot die tijd zal Ria nog wel deze taken blijven vervullen. Steging liet weten dat ze vier jaar geleden warm was onthaald binnen de vereniging en dat ze enorm heeft genoten van de vele activiteiten, de leuke gesprekken, dat ze veel heeft geleerd en heel erg trots is op alle leden en vrijwilligers die zoveel werk verzetten binnen de vereniging. Vanuit de commissievoorzitters was Frank Floris van de Technische Commissie aftredend en niet herkiesbaar. Frank Floris blijft nog wel interim aan terwijl er gezocht zal worden naar een opvolger.