Jeugdsportfonds Berkelland

Sport is belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen/jongeren; sociaal, lichamelijk en mentaal. Echter: sommige kinderen zitten door de krappe financiële situatie van hun ouders noodgedwongen op de reservebank. Het Jeugdsportfonds vindt dat alle kinderen moeten kunnen sporten. En dat kan!

Het jeugdsportfonds creëert sportkansen voor kansarme kinderen. Kinderen tot 18 jaar die in gezinnen leven met weinig geld kunnen in aanmerking komen voor ondersteuning.

Ook voor kinderen en jongeren uit Berkelland kunnen aanvragen worden gedaan. Het JSF betaalt contributies en benodigde attributen tot een maximaal bedrag van € 225 per jaar. De inschatting is dat er met de beschikbare middelen per jaar 30 kinderen/jongeren kunnen worden aangemeld en hiermee een jaar lang kunnen sporten bij een sportvereniging in Berkelland.

Het JSF heeft een even eenvoudige als doeltreffende methode ontwikkeld om hulp aan te vragen. Ouders kunnen geen aanvraag indienen, alleen intermediairs kunnen dat. Voor Berkelland is de Sport Federatie Berkelland aangewezen om als intermediair te fungeren. De medewerkers van de Sport Federatie hebben zowel contact met scholen als met sportverenigingen.

Om in aanmerking te kunnen komen voor het Jeugd Sport Fonds dient u een aanvraagformulier in te vullen en op te sturen naar de Sport Federatie Berkelland.

Dat formulier kunt u hier downloaden.

Contactgegevens Sport Federatie Berkelland:

Vestigingsadres:

Bartelinksgang 17