Jan Lorsé nieuwe Hoofdtrainer vv Ruurlo

Jan Lorsé wordt het komend seizoen de nieuwe hoofdtrainer van vv Ruurlo. De 43-jarige trainer-coach uit Doetinchem ziet het als geweldige uitdaging om van Ruurlo 1 een stabiel elftal te maken en elke individuele speler naar een hoger niveau te brengen. Dit om gezamenlijk te bouwen aan een mooie toekomst met sportieveuitdagingen. Jan neemt het spreekwoordelijke trainersstokje over van Wouter Schouten. Wouter heeft het deafgelopen 5 seizoenen de 1ste selectie van vv Ruurlo onder zijn hoede gehad.

Begin december is het 1e telefonische contact gelegd, waarna half december er een kennismakingsgesprek heeft plaats gevonden. Zowel Jan als zeker ook de Technische Commissie vonden ‘t een inhoudelijk goed en prettig gesprek. Deze week vond een 2e gesprek plaats waarbij aanvoeder Sander Krabben en Niek Sprukkelhorst, in zijn TC-adviserende rol, ook aanwezig waren. Alle partijen waren enthousiast en zeer positief. Diezelfde avond zijn we tot overeenstemming met elkaar gekomen. Jan heeft van de Technische Commissie de voorkeur gekregen boven andere geïnteresseerde kandidaten om deze ambitieuze trainersfunctie in te vullen.

Jan Lorsé is dit seizoen actief als trainer bij de 1ste selectie van Viod uit Doetinchem, uitkomend in de 2e klasse. Op het trainersgebied heeft Jan al ruim 10 jaar ervaring opgedaan. Gestart als jeugdtrainer bij Viod en DZC ’68 uit Doetinchem om vervolgens op te stromen naar hoofdtrainer bij Zelos Zelhem. De laatste 5 seizoenen is Jan hoofdtrainer bij Viod, waar Jan in de 4e klasse is begonnen en middels promotie (2x) nu zijn 3e seizoen in de 2e klasse speelt.

We denken in Jan een trainer te hebben gevonden die uitstekend bij de spelersgroep én bij onze club past. De Technische Commissie en het Bestuur wensen Jan veel plezier en succes toe met het invullen van onzegezamenlijke ambitie.

Namens de Technische Commissie,
Frank Floris