Indeling JO9 (F jeugd) 2016-2017

Hierbij de teamindeling voor de F-teams van VV Ruurlo voor het komend voetbalseizoen 2016-2017.

Teamindeling JO9 (F-pupillen) najaar 2016

Met ingang van komend seizoen verandert de KNVB de aanduidingen van de jeugdcompetities. De aanduiding F-pupillen zal verdwijnen en hiervoor in de plaats komt de internationaal gangbare aanduiding Onder 9 (jaar). Nieuw is ook de toevoeging van een J voor de jeugd. In plaats van F spreken we dus straks van JO9 (Jeugd Onder 9. Dit was altijd al de leeftijdsgrens van de F, dus feitelijk verandert er niets. De aanduiding wordt wel wat langer; als voorbeeld, de F5 wordt nu JO9-5. Meer info: http://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/kennis/18079/nieuwe-aanduidingen-het-jeugdvoetbal

Bijeenkomst ouders nieuw team

Per team is er binnenkort een bijeenkomst voor de ouders van het nieuwe team. Indien nodig kunnen we kennismaken, gegevens uitwisselen, teamafspraken (zoals leiders, trainers en rij- en wasschema) maken en onderlinge wensen en verwachtingen bespreken. Binnenkort meer info hierover, maar waarschijnlijk wordt dit 20 of 21 juni a.s. in de (alternatieve kantine) tent bij vvRuurlo. Het is zeer wenselijk dat één of beide ouders hierbij aanwezig is.

Data start training en wedstrijden

20 augustus starten de bekerwedstrijden (F1 t/m F4) en 10 september start de nieuwe competitie. Zodra speeldata en tegenstanders bekend zijn worden jullie hierover geïnformeerd.

Waarschijnlijk zijn de meeste ouders ook bekend (erg handig) met de knvb-app (voetbal.nl) . Daar staan lopende het voetbalseizoen steeds actuele speeldata en tegenstanders op.

In de week van 22 augustus (na schoolvakantie) start voor alle teams de training.

Dat de bekerwedstrijden beginnen voor de eerste training is wat lastig, maar in verband met vakanties blijkt het heel lastig om de training eerder te laten starten.

Per team kan er 2 keer getraind worden (m.u.v. de JO9 (F6), deze zijn nog maar zes jaar oud en een keer trainen is meer dan voldoende).

In principe willen wij met de gehele F trainen op de dinsdag en donderdag van 18:00 tot 19:00. Echter, in overleg kunnen een aantal teams ook trainen op de maandag in plaats van dinsdag i.v.m. beschikbaarheid trainers.

Per training is het de bedoeling dat er minimaal 1 of 2 ouders erbij zijn om het team te trainen. Trainingsopzet zal (indien gewenst) wekelijks worden verzorgd door Christiaan Effting middels de circuittraining. Hartstikke leuk om te doen en afgelopen jaren hebben wij dit met veel enthousiaste vaders en moeders weten te realiseren.

Tijdens de bijeenkomst met de ouders zullen wij dit verder bespreken.

Voetbaldagen schoolvakantie

18 en 19 augustus worden de voetbaldagen voor de E en de F weer georganiseerd. Er wordt nog hard gewerkt aan de organisatie, maar ze gaan in ieder geval wel door. Hopelijk wordt het weer net zo’n succes als voorgaande jaren. Sowieso een goede start als training voor de bekerwedstrijden. Nadere informatie over de voetbaldagen volgt nog.

Komend weekend staat het F-kamp nog op het programma. Een mooi toetje ter afsluiting van ons voetbal seizoen.

Namens de TC,

Manfred Koers         (F-coordinator)