In Memoriam Hans Schouten

Zeer bedroefd, maar met een onuitwisbare herinnering aan zijn leven, hebben wij afscheid moeten nemen van Hans Schouten.

Hans mocht slechts 68 jaar worden. Hans was getrouwd met Ida Schouten, die onlangs ook is overleden. Hans en Ida waren beide erg belangrijk voor de voetbal vereniging Ruurlo.

Hans heeft de laatste jaren de ledenadministratie verzorgt van de voetbalvereniging, hij was bestuurslid van de Vrienden van Geel Zwart en was de drijvende kracht achter een succesvolle zaalvoetbal periode van de VV Ruurlo. Vooral de liefde waarmee zijn spelers uit het zaalvoetbal hem “Kootsie” noemden was kenmerkend. Nog maar een paar weken geleden hebben zijn spelers van toen Hans een reünie aangeboden. Hans liep die avond als een trotste voetbalvader door de sporthal. Prachtig om te zien.

Hans “Kootsie” Schouten

Onlangs moest Hans afscheid nemen van zijn vrouw Ida Schouten. Na een korte maar vreselijke ziekte kwam Ida te overlijden. Dat was een grote klap voor de hele familie Schouten. Hans en Ida waren vaste bezoekers en supporters van de wedstrijden van Ruurlo 1. Elke uit en thuis wedstrijd waren ze aanwezig. En dan slechts een paar maanden later komt ook Hans te overlijden aan dezelfde vreselijke ziekte.

Hans en Ida waren de ouders van Beryl, Thecla en Wouter Schouten. Wouter is al weer 4 seizoenen onze hoofdtrainer van Ruurlo 1, en is daarvoor jarenlang speler van ons eerste elftal geweest. Beryl is lid van onze webmaster commissie en zelfs Thecla heeft als inval verzorgster een rol gespeeld voor Ruurlo 1. De betrokkenheid bij de vereniging en bij elkaar tekent deze mooie familie.

Beryl, Koen, Jurre, Ella, Mere, Thecla, Ivar, Roan, Wouter, Mandy, Pelle en Lasse…. Als voetbal vereniging Ruurlo wensen wij jullie veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies. Als voetbal vereniging Ruurlo zullen wij er voor jullie zijn, als jullie het nodig hebben.

Wij zullen Hans & Ida nooit vergeten…..