HHC Hardenberg JO17-1 – Ruurlo JO17-1

Opstelling: Jop, Yorn, Jesse, Thijs, Daan F., Job, Daan S., Emre, Wiebe, Stan, Huub.
Wissels: Bas, Luuk.

Uitzondering: Laurens(B2)

Deze wedstrijd was zeer belangrijk, omdat we bij winst verder van HHC weglopen. En daardoor slaan we een gat tussen ons, want HHC staat 3 punten onder ons. Dus bij winst 6 punten verschil en anders gelijk.

De wedstrijd doelen met balbezit tegen: druk zetten, duels winnen, compact, coachen en fel. En met balbezit: Positiespel, coachen, fel, zuivere passes.

We begonnen sterk, met goed voetbal. Na 15 min scoorde Job Schieven. Een goede openingstreffer.  Daarna gingen we wat rommeliger voetballen. Maar we wisten toch te scoren met Emre in de 27e min. Hij schoof hem mooi binnen met links. En zo gingen we de rust in met een voorsprong van 0-2.

We begonnen de tweede helft prima, en de tegenstanders werden een beetje geïrriteerd. In de 50e min een terugspeelbal van de tegenstander, Stan jaagt vol door en passeert de keeper 0-3. Toen was het tijd voor een wissel, Bas kwam er in de 54e min in voor Emre. Even later in de 58e min scoorde Daan F. met een pas langs de keeper die daarmee de voorsprong op 0-4 zette. Toen werd Daan S. gewisseld in de 60e min. Luuk kwam erin op de rechtsbuiten positie. We gingen heel compact spelen waardoor de tegenstanders geen kans meer kreeg. En zo wonnen we de wedstrijd tegen HHC Hardenberg met 0-4.

We zijn door deze wedstrijd 6 punten uitgelopen op HHC. Victoria verliest van Lochem waardoor we 2 plaatsen stijgen naar de 6de plek met 14 punten.

Luuk.