Heren 45+ 1 en 45+ 2 in gepast tenue naar laatste uitwedstrijd.

Zondag 19 mei speelden zowel de mannen van 45+ 1 als de jongens van 45+2 hun laatste uitwedstrijd en dat ook nog eens gelijktijdig tegen dezelfde op Wierdense bodem.

Om dit seizoen af te sluiten, werd besloten in een gepast tenue voorzien van de nodige accessoires af te reizen naar de plaatselijke voetbalclub  Juventa.

Een ieder was voorzien van een net colbert met daaronder een witte polo of T-shirt en voor deze keer was de voetbaltas ingeruild voor een trolley.

Na een reis van 35 minuten (en voor sommige wat langer) betraden we gezamenlijk het sportcomplex ’t Lageveld waar sinds 2012 de fusieclub, ontstaan uit Omhoog en Voetbalvereniging Wierden, haar wedstrijden afwerkt. Bij de Tukkers was grote bewondering voor de manier waarop de “oudjes” van Ruurlo acte de présence gaven, we hadden het gevoel mentaal al op voorsprong te staan.

Voor de 45+ 1 mannen bleek dit ook het geval en na de 60 minuten spelen stond de stand 1-2 op het scorebord. De 45+ 2 had een wat gewijzigde samenstelling en deze bleken nog niet geheel op elkaar ingespeeld te zijn. Samen met de aanhoudende vormcrisis bij een aantal dragende spelers bleek hierdoor Juventa een maatje te groot en was de uitslag na het laatste fluitsignaal 9-1.

Na in Wierden nog wat drankjes te hebben genuttigd werd de terugreis naar Ruurlo ingezet, waar zich nog enkele 45 plussers bij het gezelschap voegden en er nogmaals foto’s werden gemaakt van het unieke gezelschap.

De seizoenafsluiting was nog niet teneinde deze dag, gezamenlijk werd koers gezet richting de Kasteelboerderij, waar een geweldige barbecue was voorbereid en een professionele barbecue goeroe de groep verraste met culinaire hoogstandjes op carnivoor gebied. Om de dorst te lessen die alle kruiden veroorzaakten bij menigeen was er een professionele tapinstallatie opgesteld en deze was zaterdag al getest op optimale werking, zodat we niet tegen verassingen aanliepen. De bedoeling was daarnaast, dat een een heuse schutterskoning(in) binnen de 45+ spelers en aanhang gehuldigd zou kunnen worden, maar de vogel was te taai en ondanks bijna een kilo lood in het lijf weigerde deze zijn zetel ver boven de grond te verlaten. We zullen dus een jaar lang stuurloos zonder regent door moeten komen en de leiders zullen de beslissingen weer zelf moeten nemen.

Op het moment dat we werden geacht huiswaarts te keren brak de hemel open, waarbij de hooiberg op het erf van de Kasteelboerderij uitkomst bracht . Met zijn allen in een (te) kleine ruimte ontstond er spontaan nog een sessie teambuilding die waarschijnlijk het volgende seizoen een positieve uitwerking zal hebben voor beide manschappen.

Natuurlijk is er voor deze dag een woord van dank verschuldigd aan diegene die colberts wist te regelen voor een schappelijke prijs, de organisatoren van het geheel, de barbecue goeroe, de drankenhandel medewerker die de tap perfect had afgesteld en, lest best, de eigenaren van de Kasteelboerderij.