Happy days in Hattem

Eindelijk is het zo ver: het is donderdag Hemelvaartsdag 18 mei 2023. De dag dat VV Ruurlo JO15-1 en JO13-1 vertrekken naar ons onderkomen in Summercamp Heino in Wijhe. Beide teams zullen vandaar uit deelnemen aan het Veluwe Trophy toernooi in Hattem, georganiseerd door Euro-Sportring. Omdat bij JO13-1 3 spelers niet meegaan, zullen 4 spelers van Ruurlo JO15-2 mee. Op de parkeerplaats van ons sportpark worden toernooishirtjes uitgereikt aan spelers en begeleiders van JO13-1. Geheel mogelijk gemaakt door 3 enthousiaste sponsors: Kramp Nederland, BROK Interieurbouw BV en Office Organisatiemiddelen. De bus wordt ingeladen met allereerst de boodschappen. Allemaal gesponsord door Boni Ruurlo waarvoor natuurlijk enorm bedankt! Omdat er vandaag nog geen wedstrijden gespeeld worden is er tijd voor een activiteit: een rondleiding in het Mac3Park Stadion, waar het net gepromoveerde Pec Zwolle zijn thuiswedstrijden speelt. We zien meerdere business seats, de perskamer, de kamer voor de beveiliging en de tribunes. Maar natuurlijk willen onze boys het veld op. We staan in de catacomben met zicht op het veld. Als er dan ook nog een bal gevonden wordt zijn de Ruurlo boys niet meer te houden en bestormen ze het veld. Na anderhalf uur gaan we weer onze auto’s in en vertrekken we naar het Summercamp. Dit complex bestaat uit een groot grasveld, volleybalveld, tafeltennistafels, overdekt zwembad, bioscoop, disco en sporthal. Totdat het bedtijd zullen beide teams het terrein verkennen waarbij vooral het grasveld met een bal favoriet is. De volgende morgen staan de eerste wedstrijden op het programma. Helaas speelt JO15-1 in Hattem en JO13-1 een paar kilometer verder op in Wapenveld zodat we niet naar elkaars wedstrijden kunnen kijken. JO15-1 wint haar eerste wedstrijd tegen AS Talmas (Frankrijk) met 1-0. De tweede wedstrijd wordt verloren met 0-1 van TV Langen uit Duitsland. De derde wedstrijd tegen de Belgen van Noodstar levert een overtuigende zege (4-0) op. De laatste wedstrijd van vandaag is tegen een team uit weer een ander land: Lunderskov Boldklub uit Denemarken. Deze wedstrijd zal beslissen over de eerste plaats in de poule. Het is een gelijkopgaande wedstrijd tegen een fysiek sterke tegenstander, maar Ruurlo JO15-1 wint met 1-0 en staat in de halve finale.

JO13-1 speelt 3 wedstrijden tegen teams uit Denemarken: Hedensted IF2 (0-1 nederlaag), 0-0 tegen Fredericia Fodbold 3 en tegen Hammerum blijft het ook 0-0. De laatste wedstrijd is tegen het plaatselijke WZC dat op dat moment nog volop kans heeft op de eerste plaats. Ruurlo JO13 wint met 2-0. JO13-1 eindigt daardoor op de 4e plaatst in de poule. Na 3 uur wachten speelt JO13-1 al een wedstrijd in de poule om plaats 13 tot en met 17. Een wedstrijd tegen mede- organisator Hatto-Heim. Deze wedstrijd wordt gewonnen met 2-0.

Wedstrijd dag 2 begint voor Ruurlo JO15-1 met de halve finale en wordt het internationale tintje uitgebreid tegen het Ierse Finglas United. De wedstrijd eindigt in een gelijkspel: strafschoppen. Deze spannende strafschopserie wordt via een livestream in Wapenveld door JO13-1 met spanning meegekeken. De Ieren weten na vijf pogingen vaker te scoren dan Ruurlo en dus wacht voor de Ruurlose boys een wedstrijd om de derde en vierde plaats. In de strijd om het podium staat er wederom een Deense tegenstander op het programma, ditmaal in de naam van Hedensted IF. Weer wordt het 0-0 en weer een strafschoppenserie. Na 21 strafschoppen is het de tegenstander die mist en behaalt Ruurlo JO13-1 een schitterende 3e plaats, van 22 deelnemers.

Ruurlo JO13-1 speelt wederom tegen een Deens team: Hareskov. Na een 0-1 achterstand wordt er toch nog gewonnen met 2-1. De volgende Deense tegenstander is Starup UIF waartegen kansloos met 0-3 wordt verloren. De volgende tegenstander is een bekende: Fredericia Fodbold 3. Gisteren speelde JO13-1 tegen dit team 0-0. Het is de laatste wedstrijd van trainer Kaj en de wedstrijd wordt gewonnen met 2-0. Hierdoor eindigt JO13-1 op de 14e plaats, van de 17 teams. Het waren weer een paar fantastische dagen op een geslaagd toernooi. Het plezier straalde volop af van al die Ruurlose gezichten. De jeugd van VV Ruurlo heeft zich binnen en buiten het veld weer van haar beste kant laten zien. Sponsoren, trainers, leiders, spelers en ouders: allemaal bedankt voor het doen slagen van dit super weekend.