Gezocht! Vrijwilligers….

Een voetbal vereniging als VV Ruurlo (en eigenlijk elke amateur vereniging) kan alleen bestaan door de hulp van vele vrijwilligers. Het lijkt erop dat een effect van de corona epidemie is dat het lastiger is geworden om vrijwilligers te binden aan onze voetbalclub.

Doordat we gewend zijn geraakt aan onze extra vrije tijd, lijkt het erop dat we minder bereid zijn weer tijd in te ruimen voor de voetbal vereniging. Vrijwilliger zijn is niet alleen belangrijk voor de vereniging, maar is ook leerzaam, verrijkend en gewoon leuk en gezellig!

We zoeken vrijwilligers van verschillende soorten en maten. Hieronder hebben we een aantal rollen uitgeschreven. Voel jij je nu aangesproken? Meld je dan bij onze voorzitter, Henry Meutstege, voor een vrijblijvend en informatief gesprek! Dat kan telefonisch (06-51854290), via de app, of via de e-mail (voorzitter@vvruurlo.nl). Aarzel niet! Wij zouden het leuk vinden….

Rondom Ruurlo 1:

Wil je onderdeel worden van het vlaggenschip van de VV Ruurlo? Wij zijn daar nog op zoek naar een aantal assistenten/leiders voor Ruurlo 1. Ook is er nog iemand nodig die bereid is op te treden als grensrechter bij onze wedstrijden. Dus wil je graag wat dichter bij het eerste elftal opereren? Geef je dan snel op!

We zoeken voor de thuiswedstrijden van Ruurlo 1 nog mensen die bereid zijn om gemiddeld 1x per 6 weken de toegangskassa van Sportpark ‘t Rikkelder te bezetten. Dit betekend dat je in een roulatie schema bereid bent om op zondagmiddag bij onze thuiswedstrijden van ongeveer 13.00 uur tot uiterlijk 14.30 uur ervoor wilt zorgen dat niet-leden een toegangskaartje kopen. Een kleine moeite, maar voor ons een belangrijke bron van inkomsten.

Bestuur:

Onze huidige secretaris, Ria Steging, wil na onze ledenvergadering (25 oktober 2021) stoppen als secretaris. Ria is dan ruim 4 jaar secretaris geweest, en tijd voor een volgende uitdaging. Wij vinden dat erg jammer, maar Ria heeft haar bijdrage ruim geleverd. Voor ons als Bestuur betekent dit dat we een nieuwe secretaris zoeken.

Ria omschreef haar rol als secretaris als volgt: “Ik heb de afgelopen jaren genoten van mijn betrokkenheid bij VV Ruurlo. Daarnaast heb ik veel leuke nieuwe mensen leren kennen, veel geleerd over voetbal 😉 en over besturen.”

Mensen lijken vaak te denken dat besturen veel werk betekent, maar wij werken bij de VV Ruurlo in een structuur met een dagelijks bestuur van 3 personen (voorzitter, penningmeester, secretaris) en diverse commissies met een eigen mandaat. Als dagelijks bestuur ben je vooral bezig met de “grote lijn” binnen een vereniging. En dan valt de tijd die je hier in moet steken echt wel mee! Wil je graag een positieve schakel zijn bij onze warme en betrokken club? Wil je graag nieuwe mensen leren kennen en vind je het leuk om mee te denken over wat er allemaal speelt bij de club? Zo ja, wordt dan onze nieuwe secretaris!

Sponsorcommissie:

Een belangrijke bron van inkomsten voor de voetbalvereniging is de steun van onze sponsoren. En onze sponsorcommissie is naarstig op zoek naar helpende handen. Wat moet er allemaal gebeuren:

• Administratieve taken (registreren van sponsoren, zorgen voor facturering)
  • Sponsorwerving (vinden en binden van sponsoren)
  • Sponsoring op kleding (contactpersoon tussen sponsoren en de kledingcommissie)
  • Bestuur van de sponsorcommissie (ervoor zorgen dat alles binnen de sponsorcommissie in goede banen wordt geleid, contactpersoon voor het dagelijks bestuur).

Technische commissie (voetbalzaken):

Binnen de technische commissie geven we vooral invulling aan het voetballen zelf. Hiervoor zijn nog diverse personen nodig:

• Diverse leeftijds coördinatoren
  • Diverse leiders en trainers
  • Coordinator voor de selectie elftallen bij de senioren

Kantinecommissie

Ook binnen de kantine zijn we nog op zoek naar enthousiaste mannen en vrouwen die houden van gezelligheid, en het leuk vinden om periodiek een aantal uren kantinedienst uit te voeren.

Er is dus veel te doen binnen onze vereniging, wij zoeken nog diverse vrijwilligers.

Zonder vrijwilligers geen VV Ruurlo!

Ik ben VVR (Vrijwilliger Voor Ruurlo).