Geslaagd D Kamp

Op vrijdag 17 juni rond 18.00 uur is het druk op het sportpark ’t Rikkelder van de VV Ruurlo. .

Dit jaar hebben zich 52 jongens en meisjes aangemeld. Zij zullen dit weekend vermaakt en verzorgd worden door 13 begeleiders. Nadat de bus (al vele jaren lang belangeloos beschikbaar gesteld door ‘De Spannevogel’ uit Hengelo) gearriveerd is kunnen alle materialen en tassen ingepakt worden. Daarna gaat de hele karavaan naar de plaats van bestemming: kampeerboerderij ‘De Bovenberg’ in Markelo. De slaapplaatsen worden verdeeld en ingericht.

Alle pupillen worden in 8 teams ingedeeld. Deze teams hebben de namen van eredivisie clubs. Hierna is er tijd voor vrij spelen. Achter de kampeerboerderij is een speelveldje waar direct al menig voetbalspel gespeeld wordt. ’s Avonds staat het smokkelspel ‘Fiets ‘m d’r in’ op het programma maar het is nog niet donker genoeg. De tijd wordt gedood met het bekende Bingo, dat weer fanatiek door iedereen gespeeld word. Eindelijk is het een beetje donker genoeg voor het nachtspel. Alle pupillen krijgen een opgeblazen ballon en per team een ei en een bekertje water mee krijgen. Alles moet heel gehouden worden tijdens een wandeling door het bos. Onderweg kunnen de teams betrapt worden door 2 fietsende douaniers (fietsen zijn beschikbaar gesteld door Bike Totaal Hofstede Ruurlo) waarbij ze een ballon of ei in moeten leveren. Een spannend spel dat door alle teams goed gespeeld werd maar toch wordt iedereen wel een keer betrapt door de fanatieke douaniers. Het is al laat als we weer bij de kampeerboerderij arriveren en het blijft vrijwel de hele nacht nog onrustig op de slaapzalen.

Op zaterdag is er een spellencircuit met allerlei leuke spellen op het voetbalveldje achter de kampeerboerderij. Aan het eind van de middag gaan we naar het bos waar het populaire spel Vlaggenroof gespeeld wordt. Dit spel wordt gestreden met zo veel enthousiasme dat het meerdere malen gespeeld wordt. Dan is  het tijd om te eten: tomaten- of groente soep,  een heerlijk broodje hamburger en vlaflip. Na het eten is er tijd voor vrij spelen en weer wachten tot het donker wordt. Er wordt nog een leuke voetbalkwis gespeeld en dan is donker genoeg om naar het bos te gaan voor het Dierengeluidenspel. 9 Leiders zitten verspreid in het bos en maken geluiden van verschillende dieren. Deze moeten door de teams in een bepaalde volgorde zo snel mogelijk opgezocht worden. Na dit spel is bijna iedereen behoorlijk moe en is het op de slaapzalen een stuk rustiger dan de vorige nacht.

Na het ontbijt op zondagmorgen wordt er een fanatiek voetbaltoernooi gespeeld. Terwijl een aantal leiders de kampeerboerderij schoonmaken hebben de kinderen nog tijd voor vrij spelen totdat de chauffeurs uit Ruurlo arriveren om ons op te halen. Aangekomen in Ruurlo wordt er afgesloten in de tijdelijke kantine met patat en een frikandel of kroket. Hierna worden de kinderen opgehaald door hun ouders en hebben we een leuk en geslaagd D-pupillenkamp 2016 achter de rug.