Een nieuwjaarswens….

Het is begin januari 2022, de tijd van het jaar waarin we elkaar vooral veel goeds, gezondheid en geluk wensen. En dat is natuurlijk een uitstekende traditie. Namens het bestuur van de voetbal vereniging Ruurlo wil ik dan ook beginnen met iedereen een gelukkig, gezond en sportief 2022 toe te wensen.

Het is opnieuw een begin van het jaar waarin we in een lockdown zitten vanwege het corona virus. En ook nu ontkom ik er niet aan hier aandacht aan te besteden. Het betekent in ieder geval dat we opnieuw geen nieuwjaarsreceptie zullen geven. En ook geen traditionele wedstrijd tussen oud Ruurlo en de huidige selectie. Ik moet mijn toevlucht zoeken tot onze mooie website, omdat ik jullie niet persoonlijk kan toespreken. Maar zeker niet minder gemeend wensen wij jullie al het goede toe.

Het jaar 2022 is ook het jaar van ons 90-jarige jubileum. Hoewel de meningen wat verdeeld zijn of het wel een echt jubileum is, toch mogen we enorm trots zijn op de leeftijd van onze vereniging. Een 90 jarig bestaan is dan ook wat ons betreft een absolute reden om een feest te geven. De voorbereidingen zijn in volle gang. Een veelbelovende sponsoravond op 30 maart, een officiele receptie voor genodigden op vrijdagavond, gevolgd door een spetterend feest. We zijn bezig met het organiseren van een bezoek aan een mooie eredivisie wedstrijd met onze gehele jeugdafdeling. Op zondag proberen we het weekend af te sluiten met een fruhshop ochtend en middag. Maar ook dit wordt natuurlijk spannend, met het eerder genoemde virus in ons achterhoofd. Ik wens daarom dat we een echt feest kunnen vieren, zonder al te veel beperkingen.

Ik wil daarnaast even stil staan bij een heel bijzonder onderdeel van ons jubileum, en dat is de historische expositie. Onze voetbalvereniging is officieel opgericht op 1 april 1932, maar om de aard en de identiteit van onze vereniging goed te begrijpen is het naar onze mening belangrijk om onze historie te kennen en te begrijpen. Welke oorspronkelijke waarden en motieven zijn vandaag de dag nog steeds bepalend voor de identiteit van onze vereniging? Op deze expositie zullen we laten zien dat we altijd een vereniging zijn geweest die midden in de samenleving van Ruurlo heeft gestaan. Ik wens de VV Ruurlo dan ook nog een lang leven toe, waarbij we tot in de lengte van dagen een onderdeel zijn van samenleving in Ruurlo.

We bestaan als voetbalvereniging dan wel 90 jaar, maar ik wens dat we daar nog vele jaren aan toe mogen voegen. Als bestuur is het belangrijk de lange termijn in de gaten te houden. Dat is dan ook een belangrijke reden dat we ons druk maken over een mogelijke sporthal op ons sportcomplex. Als bestuur denken wij dat de realisatie van de sporthal op ons complex een kans is die onze toekomst voor 10-tallen jaren zal veilig stellen. Een nieuwe kantine, een prachtige tribune, nieuwe kleedkamers, een open en vitaal sportpark, samenwerking met de overige sportverenigingen in Ruurlo en een financieel gezonde positie voor vele jaren. Natuurlijk zijn er ook nog veel details die we goed moeten uitzoeken, maar als bestuur geloven we dat dit een kans is die we niet mogen laten lopen. Ik wens dan ook dat we het komend jaar duidelijkheid hebben over de realisatie van een mooie sporthal op het complex van de VV Ruurlo.

Maar we maken ons ook zorgen… en het is een terugkerend thema helaas. Ik heb al vaak gezegd dat de VV Ruurlo niet zonder vrijwilligers kan. Sterker nog, zonder vrijwilligers kan de VV Ruurlo niet bestaan. De kantine, de technische commissie, de activiteiten commissie, de kleding commissie, de sponsorcommissie en het algemeen bestuur… Allemaal vrijwilligers! Maar helaas hebben al deze commissies ook problemen om nieuwe mensen te vinden voor belangrijke plekken. Ik begin met onze zoektocht naar een secretaris voor ons hoofdbestuur, zoals jullie weten stopt Ria Steging. En zoals Ria in haar afscheid op de ALV vertelde is dit een echt leuke functie. Je staat midden in de vereniging, je leert veel mensen kennen en je bent een beetje het geweten van onze vereniging. Dus heb je ambitie om midden in onze vereniging te staan, laat het ons dan weten! We hebben ondertussen een kleine 10-tal kandidaten gesproken, maar helaas nog geen nieuwe secretaris kunnen vinden. Ik wens dan ook dat we op korte termijn een nieuwe secretaris zullen vinden.

Een commissie waar wij ons als bestuur echt zorgen over maken is onze sponsorcommissie. Een belangrijk deel van onze inkomsten bestaat uit sponsoring van bedrijven uit Ruurlo en omgeving die ons financieel willen steunen. De sponsorcommissie bestaat momenteel nog uit 2 personen, en dat is veel te weinig. Daarom doen we een zeer dringende oproep aan onze leden om ons te helpen deze commissie weer vol te bemensen. Binnenkort zullen we in gesprek moeten met onze hoofdsponsoren, we zijn op zoek naar sponsoren voor onze jeugdafdeling en we denken dat er nog veel te “halen” valt bij de bedrijven in Ruurlo. Ik wens dan ook dat we heel snel weer een volledige sponsorcommissie hebben.

Zoals jullie zien valt er nog veel te wensen…. Maar samen met onze leden en de bewoners van ons mooie dorp Ruurlo hebben wij veel vertrouwen in de toekomst.

Namens het bestuur,

Henry Meutstege