De start van Super Sunday voor Ruurlo 6 was niet best

Vandaag (zondag 25 september) stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. We ontvingen op het Rikkelder de mannen van Vorden 6. Een van de steunpilaren van hun kon niet meespelen want die had een ‘bijzondere’ dag in de Adelaarshorst. Mede daardoor dachten wij dat we daardoor wel meer kans hadden. Om 10.15 uur hadden we 14 spelers tot onze beschikking. Een minuut of 10 later hadden we er 17. Rick G. zou vandaag ook zijn opwachting maken maar hij blonk uit door afwezigheid. De boetepot werd dus weer goed gevuld tot grote blijdschap van onze penningmeester Dagobert Bielleman.

Om drie minuten over elf floot scheidsrechter Weenk voor het eerst. Gijs H. was de eerste helft onze grensrechter. We begonnen wel aardig aan het duel en met name Luuk van de Worp had een paar leuke acties en probeerde ook de keeper met een schot te verrassen. Vorden kwam er ook een aantal goed uit met hun snelle en sterke spits. Hij waagde een paar goede pogingen maar zijn vizier stond nog niet scherp en Max die vandaag in de goal stond keek de ballen goed naast. Een inzet van ons had de keeper niet goed onder controle maar er was helaas niemand van ons bij om de bal van dichtbij in te tikken. Het spel golfde op en neer zonder dat wij echte kansen kregen. Vorden was beduidend gevaarlijker. Vlak voor rust viel Lucas geblesseerd uit. Degene die het dichtst bij de coach zat mocht het veld in. Dat betekende het debuut van Mats. Niet veel later was het rust.

In de rust werd alles nog even doorgenomen en er werden vijf spelers aangewezen die de bank mochten gaan warm houden. Dat betekende o.a. dat Fati in het veld kwam. Hij maakte ook zijn debuut voor Ruurlo 6. Thijs is ook weer herstellende van zijn blessure en mocht als therapie de tweede helft vlaggen. Of het door al die wissels kwam of gewoon door gebrek aan scherpte we weten het niet maar Vorden was gewoon beter. De gevaarlijke spits greep een buitenkans met twee handen aan en lepelde de bal van een meter of 25 over een paar verdedigers en Max heen, 0-1. Niet veel later bleek een hard droog schot onhoudbaar voor Max en was het al 0-2. We werden wakker en Rick leek te scoren maar de bal werd gestuit door de keeper. Het drama was compleet toen Vorden ook nog de 0-3 scoorde. Zekatias zag een prachtig schot uiteen spatten op de buitenkant van de paal. Het zat ons ook niet mee. Na weer een paar wissels probeerden we nog wat te forceren maar het had geen effect. De goed fluitende scheidsrechter floot rond 12.50 u. voor het laatst op deze zondag.

Na een matige eerste helft volgde een slechte tweede helft en dat leidde tot een kansloze nederlaag. Op zich ook wel leuk voor Vorden want die hadden ruim een jaar niks gewonnen. Zo zijn wij dan ook wel weer. Onze Super Sunday was dus niet goed begonnen. En later bleek de teleurstelling nog groter te worden want ondanks dat er veel lootjes waren gekocht hadden we niks geen prijs met de verloting. Domper was ook nog wel de enkelblessure van Mats maar die leek minder ernstig dan verwacht en hij zal zondag weer van de partij zijn. Dan gaan we richting Barchem om aan te treden tegen SVBV 3.