Competitiewedstrijd vv Ruurlo B1 – JVC B1

Opstelling: Luc, Yorn, Wiebe. Daan t M, Jesse, Daan, Bram, Tjerk, Daan S, Dylan, Wiebe t HÂÂ
Wissels: Huub, Thijn, Job.

Vandaag tegen de nr 2 van de competitie JVC B1 uit Dedemsvaart.
Ondanks dat we scherp begonnen gaven we teveel ruimte weg wat resulteerde in mogelijkheden voor JVC. Aangeven dat we compacter moesten spelen en pas op de middenlijn druk moesten zetten. Hierna kwamen we wat beter in de wedstrijd, echter JVC was de betere ploeg. Door niet goed te staan bij balverlies kregen we een counter tegen die binnen 3 passes in de goal lag 0-1.
In de 20e minuut Bram moeten wisselen na een harde tackle(ribben/pols gekneusd 4 weken eruit). Huub ingebracht die op links ging spelen en Daan S ging centraal spelen.
Gaande weg de 1e helft stonden we beter, JVC speelde veel de lange bal van achteruit echter we gaven weinig weg gedurende de 1e helft. Met de lopende spelers van JVC bleven we wel moeite houden en dan vooral in het overnemen van posities/spelers.
JVC kreeg nog diverse mogelijkheden echter door handelend optreden van de achterste linie en de prima spelende Luc gingen we met een 0-1 stand rusten.
In de rust aangeven compact te blijven spelen en te wachten op de mogelijkheden die er altijd komen. In de 2e helft zelfde spelbeeld JVC het initiatief en Ruurlo verdedigend. We speelden wat meer vooruit echter met het risico op de counter.
Toch viel de 0-2 in de 21e minuut door niet resoluut verdedigen wat meteen afgestraft werd door JVC 0-2.
Ruurlo bleef voetballen en kreeg via standaard situaties nog wat mogelijkheden in de kluts, echter de bal viel niet goed. In de omschakeling was JVC af en toe goed en snel weg wat resulteerde in mogelijkheden. De 0-3 viel dan ook uit een aanval over onze linker zijde. Thijn werd eruit gelopen en Luc was kansloos op de harde schuiver 0-3.
In de 38e minuut viel de 0-4 door niet handelend optreden, waardoor de spits van JVC alleen op Luc af kon en de 0-4 scoorde.
Zo eindigde de wedstrijd in een 0-4 verlies tegen een betere tegenstander.
Volgende week De Tukkers in Albergen.

Man of the Match:Luc