Competitiewedstrijd De Tukkers B1 – vv Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Daan t M, Wiebe L,
Jesse, Tjerk, Tom, Thijn, Wiebe, Dylan, Daan S
Wissels: Stan, Job, Bjorn
We begonnen ten opzichte van de eerdere wedstrijden offensief, met veel druk naar voren. Beide teams zochten de aanval, maar beide verdedigende linies stonden goed.
Kansjes waren er dus maar weinig, veel speelde zich af op het middenveld.
Er werden “mooie” duels uitgevochten door Yorn & Jesse met hun directe tegenstanders. Scherp van beide zijdes maar wel met de intentie om de bal te spelen. Gaande weg de wedstrijd kregen we iets meer overwicht wat resulteerde in enkele kleine kansjes. We kwamen dan ook verdient op voorsprong Tom ging goed diep na een combinatie en leek de bal te verspelen. Echter Dylan was er dichtbij en de vrije bal schoot hij bekeken in 0-1.
Meteen daarna nog een grote kans over rechts, Daan werd diep gestuurd en wist de doelman te omspelen. De bal werd net geraakt door de doelman waardoor de bal naar de zijkant ging. De opgekomen Tjerk gaf de bal nog goed voor echter Tom schoot de bal net naast.
In de rust weinig veranderd scherp in de duels en vooruit blijven spelen.
We begonnen ook sterk aan de duels in de 2e helft, het spelbeeld bleef het zelfde. In de 2e minuut meteen al een goede mogelijkheid over rechts echter Tom miste de bal half. We gaven weinig weg en in de omschakeling snel eruit. In de 15e minuut kwamen we verdient op 0-2. Wiebe werd goed weggestuurd vanaf rechts en gaf een steekpass op de gestarte Daan, Daan schoot de bal op de doelman. De rebound was voor de goed meegelopen Wiebe die de bal binnen schoot 0-2.
Hierna Jesse moeten wisselen voor Bjorn. Daan naar links op de beste speler van De Tukkers en Bjorn centraal.
De Tukkers kwam beter in de wedstrijd doordat we de bal te weinig in de ploeg hielden en de duels gingen verliezen. Uit een standaardsituatie maakten ze dan ook de 1-2 in de 30e minuut.
We waren de controle kwijt en kwamen teveel onderdruk te staan ook leden we teveel balverlies. De 2-2 viel dan ook al snel in de 35e minuut door slecht verdedigen van onze zijde.
In de laatste minuut wist De Tukkers zowaar ook nog de 3-2 te scoren.
Kortom de eerste 65 minuten prima gespeeld en daarna de controle en wedstrijd verloren.

Men of the Match: Thijn&Jesse