Bronkhorst High-Tech Pupillenkamp 2023

Het is weer achter de rug: het Bronkhorst High-Tech Pupillenkamp 2023. En het is wederom een zeer geslaagd voetkamp geweest, met tropische temperaturen. Ook dit jaar zaten we bij De Haverkamp in Varssel. Meer dan 100 kinderen worden voor de activiteiten verdeeld in onder 8 en 9, onder 10 en 11 en onder 12 en 13 jaar. De groep onder 8 en 9 worden vrijdagavond gebracht en blijven tot zaterdagavond. De andere groepen blijven tot zondagmiddag. De groep onder 10 en 11 fietst rechtstreeks naar De Haverkamp. De oudste groep heeft al een eerste activiteit: een puzzelfietstocht, met opdrachten onderweg, die uiteindelijk zal leiden naar De Haverkamp. Nadat iedereen geïnstalleerd is op een slaapkamer kunnen we verder gaan met het programma. De groep onder 8 en 9 wordt binnen bezig gehouden met muziek met bijbehorende dansjes en een film. Onder 10 en 11 houdt zich bezig met vlaggenroof in het bos en onder 12 en 13 speelt een voetbaltoernooi op het grasveld. Bij alle leeftijdsklassen zijn teams gemaakt. Bij Onder 8 en 9 hebben de teams namen van Eredivisieclubs, onder 10 en 11 hebben de namen van clubs uit de Champions League en onder 12 en 13 namen van landenteams. Het hele verdere weekend worden de teams bezig gehouden met activiteiten als vlaggenroof, smokkeltocht, spellenparcours, bingo, schatzoeken, voetbaltoernooi, dierengeluidenspel en bonte avond. Op zaterdagmiddag verschijnen er 2 keepers van VV Ruurlo: Dennis Pardijs en Luc Kosters. Zij zijn de keepers voor de Penaltybokaal. Voor dit onderdeel worden de kinderen verdeeld in 2 groepen waarbij uiteindelijk Tiem Wassink en Silvijn Taken de winnaars worden. De winnaars krijgen hun prijs uitgereikt door een prominente Ruurloër: Rupo! Nadat vrijdagavond genoten is van een broodje knakworst en zaterdagmiddag van een kop soep met brood staat zaterdagavond patat met een snack op het menu. Op zondagmorgen wordt langzamerhand de terugreis voorbereidt. Er is nog een prijsuitreiking voor de winnaars van alle spelletjes over het hele weekend. De winnaars zijn PSV (8/9), Liverpool (10/11) en Brazilië (12/13). Na nog een paar laatste spellen en een lunch, brood met gebakken ei, fietsen de groepen weer naar Ruurlo toe. En kunnen we weer terugkijken op een super pupillenkamp. Dankzij de perfecte samenwerking tussen de in totaal bijna 40 vrijwilligers (activiteitencommissie, kampcommissie, leiders, (keuken)hulpouders en de bijdrage van de sponsoren kunnen we terugkijken op een super geslaagd Bronkhorst High-Tech Pupillenkamp 2023. Iedereen geweldig bedankt!