Be Quick Zutphen 3 – Ruurlo 6

Vandaag (zondag 3 september) stond alweer de tweede bekerwedstrijd op het programma. We mochten afreizen naar Zutphen waar we tegen Be Quick Zutphen 3 aan mochten treden.

De selectie werd vandaag aangevuld met Thomas en Jonathan zodat we een selectie van 13 personen hadden. De vader van Rob hanteerde de vlag. Milan die niet geheel fit was begon samen met Thijs op de bank, die bood zelf aan om langs de kant te beginnen. Julian maakte zijn debuut en mocht gelijk in de basis starten. Julian en Thijs hadden zich deze week spontaan aangemeld en na een goede training zijn ze vastgelegd.

De spelers van Be Quick maakten zich zorgen over de jonge selectie van ons. Moeten we tegen die jonkies spelen? Die zijn veel te snel voor ons. Maar ze wisten niet dat de meesten van ons een zware avond in Borculo hadden gehad. De tribune in Zutphen was nog niet echt goed gevuld met publiek.

Be Quick begon bijzonder fel aan de wedstrijd aan de wedstrijd en de eerste kans was dan ook voor hun. Na een strak schot belandde de bal in het zijnet. Bram die na zijn uitstapje naar Karpathos voor het eerst meedeed produceerde een aardig schot maar de keeper van Be Quick pakte deze eenvoudig. In de 10 e minuut kwamen we op voorsprong door een goede pass door het midden van Gijs kwam Sem alleen voor de keeper. Hij liet deze kansloos en schoot de bal fraai in de linkerbovenhoek, 0-1. Direct daarna liet Bram zien dat hij kan scoren met een mooie hobbelbal verschalkte hij de keeper, 0-2. Thomas waagde een poging van afstand maar zijn schot ging net over.

In de 22 e minuut maakt Thijs zijn debuut hij verving Bram in de spits. Zijn debuut was van korte duur want in de 26 e minuut moet hij alweer geblesseerd het veld verlaten. Hij lijkt er vier tot zes weken uit te liggen met een gekwetste enkel. We wensen hem van harte beterschap. Bram komt weer het veld in omdat Milan nog even aan de kant wil blijven. In de 32 e minuut gaat Thomas goed door aan de rechterkant en zet de bal strak voor, de verdediger van Be Quick weet daar wel raad mee en deponeert de bal achter zijn eigen keeper, 0-3. Die keeper loopt bijna de doelpaal uit de grond maar kan na een blessurebehandeling de wedstrijd vervolgen. We gaan met 0-3 de rust in.

Milan komt in het veld voor Niek, maar ook zijn wedstrijd duurt maar vier minuten. Ondanks de massage een avond van tevoren aan zijn bovenbeen moet hij de strijd staken. Be Quick krijgt een levensgrote kans om de achterstand te verkleinen, maar ze schieten de bal voorlangs. Jonathan krijgt een beste kans om de 0-4 op het scorebord te zetten, maar kan deze mogelijkheid niet verzilveren in een doelpunt.

De bonkige middenvelder van Be Quick probeert het van afstand en met zijn fraaie schot laat hij Robbe kansloos, 1-3 na 68 minuten spelen. Gelijk antwoorden wij weer want na een mooie voorbereidende aktie van Thomas komt Bram vrij voor de keeper, oog in oog met de Zutphenaar faalt hij niet en schiet hij koel binnen, 1-4. Omdat wij de tweede helft vergeten te voetballen en zeg maar zwak acteren vanwege vermoeidheid komt Be Quick terug in de wedstrijd. Eerst komen ze in de 74 e minuut op 2-4 en twee minuten later wordt het zelfs 3-4. Bram is nog even licht geblesseerd en wij maken daarvan tijdens de blessurebehandeling door Bert dankbaar gebruik om het vloeistof tekort aan te vullen. Gelukkig hebben ze bij Be Quick ook de pijp leeg en kabbelt de wedstrijd naar het einde. De scheidsrechter die goed floot trekt niet al te veel tijd bij en fluit met een 3-4 stand af. Wederom een overwinning in de beker.

Nu hebben we een weekje rust i.v.m. het septemberfeest en dan spelen we op 18 september onze laatste bekerwedstrijd. Fabrizio Romano de Italiaanse voetbaljournalist wakkerde de geruchten op Twitter al aan dat er dan weer twee nieuwe spelers worden gepresenteerd en ook al gelijk in de beslissende bekerwedstrijd zullen meespelen. Uiteraard zijn er nog meer nieuwe spelers welkom omdat de ziekenboeg nu ook aardig gevuld is. Tevens zijn wij ook op zoek naar een vaste grensrechter.